Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza spotřebních značek se zvláštním zaměřením na jejich environmentální aspekty
Kohoutová, Zuzana ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Dvořák, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá označováním výrobků a služeb, které mají podpořit konkurenceschopnost výrobců na trhu a pomoci spotřebitelům v rozhodování při jejich nákupu. V současné době se vyskytuje na českém trhu mnoho značek označujících určitou vlastnost výrobku. Zvláštní pozornost je věnována environmentálnímu značení I. typu, které označuje výrobky a služby šetrnější k životnímu prostředí v průběhu jeho životního cyklu než alternativní produkty. V této práci je uveden vznik tohoto značení, které patří mezi dobrovolné přístupy environmentální politiky. Dále jsou analyzovány vybrané značky na českém trhu. V závěru této práci jsou uvedeny postoje spotřebitelů na označování výrobků a služeb a také se zjišťují názory poskytovatelů značek pomocí řízeného pohovoru.
Dobrovolné přístupy jako alternativní nástroj k ochraně životního prostředí
Karlík, Pavel ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
Tato práce je zaměřena na hledání motivací, které navádí firmy v prostředí České republiky k aplikování dobrovolných přístupů k ochraně životního prostředí do svých procesů, a to ať řídících či výrobních. Cílem práce je definovat nejefektivnější dobrovolné přístupy k ochraně životního prostředí na podnikové úrovni ČR. Ekonomie jako věda již analyzovala teoretické podmínky, za kterých jsou dobrovolné nástroje pro firmy výhodnější, než nástroje administrativní či ekonomické environmentální regulace, avšak je otázkou, zda podniková praxe teoretická doporučení reflektuje a řídí se jimi. Na základě dotazníkového šetření budou analyzovány motivace, které jsou pro firmy při zavádění dobrovolných nástrojů stěžejní a díky tomu bude možné stanovit nejefektivnější dobrovolný přístup, případně jej modifikovat nebo vytvořit nový model tak, aby nejlépe splňoval svůj účel. Tím je snožování negativních dopadů na životní prostředí a zároveň atraktivita pro firmy, které dobrovolné nástroje samy užívají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.